15 Şubat 2014 Cumartesi

İŞTE YARATICILIK ÖRNEĞİ

Başakşehir'de oturuyorum.

Bulunduğum yer metroya 18 dakika yürüyüş mesafesinde. Her seferinde metroya ulaşmak veya metrodan eve gelmek için 1.5 kuruş ile minibüse veya 1.95 kuruş ile otobüse binmemiz gerekiyor. 0.50 kuruş bedelli indirimli otobüsler yarım saat arayla çalışıyor. Metroya kadar gidişimiz ve metrodan dönüşümüz için pratik çözümler üretilmelidir diye düşünüyordum.

Site Yönetimi'nin önünden geçerken uğradım. Çözüm önerim Metrodan indikten sonra yukarı caddeye çıkıp oradan geçen tüm otobüslere 0.50 kuruşa binmemize imkan tanınmasıydı. "Buna teknik çözüm bulunabilir" dedim. Bizde adettendir hemen karşı çıkılır. Gerekçeler de açıklanır. Ben de dil döktüm. Karşılıklı fikir muharebesinde : )) benim aklıma gelmeyen değerli muhatabımın aklına gelmesin mi... "Kişi otobüse biner 1.95 kuruşu kart ile öder. Başakşehir 4. ve 5. Etap içinde duraktan inince durağa yerleştirilen (hayal bu ya...) (Metrobüs duraklarındaki gibi) indirim otomatına kartını okutur ve 1.9 kuruş karta geri iade edilir". 

Bu sistemde  15 otobüs hattı (78, 78A, 78BE, 78G, 78Ş, 78ZB, 78M, 78M, 78F, 98, 98H 89C, 146B, 146M, 78B) kullanılacağı için Metroya gidiş ve gelişlerde bekleme en aza iner. 

4. Etap ve 5.Etap'ta yer alan bütün duraklardan Metro önündeki durağa gelişlerde de sistem aynı mantıkla işleyebilir.

Yaratıcı süreçte muhatap beynine hemen bariyer koysa da bazen böyle de olabiliyor demek ki... Pat diye aklına pratik bir çözüm gelebiliyor.

1 yorum:

  1. Bir öneri: e-BF (GoogleDoc üzerinden beyin fırtınası) oturumu düzenlenmesi. Oturuma İETT'nin yöneticilerinden birkaç kişinin katılmasının sağlanması. e-BF sorusu, söz konusu sorunun nasıl çözülebileceği olmalı. Böylece hem yaratıcı fkirler gelir hem de belki İETT yetkilileri haberdar olacağı için bir çözüm gelebilir.

    YanıtlaSil