28 Aralık 2013 Cumartesi

EVDE WI-FI SORUNU ÇÖZÜMÜ.

Evimizde 3 bilgisayar var.

Baktım benim bilgisayarın gün içinde 5-10 kez internet bağlantısı kesiliyor.

Bağlantı hızını gösteren 5 bakladan 1'i aktif. 

Servis sağlayıcıya arıza kaydı verdim.

"Sinyal sorununuz yok. Durum Normal. Bilgisayarınıza baktırın" dediler.

Baktırdım. 

"Bilgisayar normal" dediler. "Bizde bütün baklalar aktif" diye de belirttiler.

Site Yönetimimizin elektrik işlerine bakan ustayı rica ettim geldi. "Siz modeme uzak olduğunuz için çekmiyor. İçerden kablolama yapmak gerekir" dedi.

25 metre kablom vardı.

Yakınımızdaki Elektrik Marketten metresi 0.65+KDV'ye 25 metre kabloyu 20 TL'ye aldım.

Ustamız kablolamayı yaptı.

Sorun çözüldü.

Servis sağlayıcıma mail göndereceğim: "Basit bir sorunu neden teşhis edemediler. Milyonlarca kullanıcıları var"

Duydum ki, servis sağlayıcı eve sinyal tam geliyor mu, sadece ona bakarmış. Ev içindeki duruma karışmazmış. Ne kadar yanlış bir yaklaşım...

-----------------
Servis sağlayıcıya bu sabah aşağıdaki maili gönderdim:

"Milyonlarca kullanıcısı olan şirketinizin, ev içinde wi-fi (kablosuz modem) kullananların erişim sorunlarının teşhisi için 1 sayfalık bir kılavuzu bütün çağrı merkezi personeline dağıtmasını dilerim. Aşağıda taslağı yazdım...

Saygılarımla
Bülent Ağaoğlu

KILAVUZ TASLAĞI

1. Evinizde kaç bilgisayar var?

2. Bunlar modemden ne kadar uzakta?

3. Bilgisayar ile modem arasında duvar var mı?

4. Sinyalin zayıf olduğu bilgisayar için ethernet kablo (data kablosu, ket altı kablo) ( http://www.bidb.itu.edu.tr/?d=372 ) döşetin. Bunun maliyeti yaklaşık ... TL'dir.

Uzman görüşü:
("Wi-fi sinyalinin yapısı bina yapılarındaki kullanılan malzeme vs  bulunduğu mesafe ciddi bir sorundur. O yüzden wi-fi kullanımı sorunlar oluşturabilir. Kablo iyi bir çözümdür aslında. Wi-fi de max 56 mbp veri aktarımı %100 bağlantıdaki en fazla veri aktarımıdır. Eğer kablo bağlanılsa bu min. 100 mbp olur . Daha iyi de yapılabilir ve 1000 mbp ye kadar, cihazlar uygunsa çıkabilir. Kopma veya bağlantı sorunu neredeyse yok olabilir (Eğer kabloda sorun yoksa.) Cat6 tip kablo iyi bir veri akışı için ideal kablodur. "


-----------------
Ethernet kabloları tarihe karışıyormuş. Tamam da, evinizde 3 bilgisayar için aşağıdaki ürüne (145 TL x 3) 435 TL. harcama yapmanız gerekiyor...

http://www.chip.com.tr/haber/ethernet-kablolari-tarihe-karisiyor_36456.html

http://www.vatanbilgisayar.com/Network%20Aksesuar%C4%B1/zyxel-pla-4201-kit-pla-4201-500mbps-1-port-powerline-adaptor-kiti/productdetails.aspx?I_ID=62613




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder