28 Aralık 2013 Cumartesi

TARAMA BEDELİ

Çoklu çekimlerde tarama 5 kuruş. Yani eski para 1 milyona (yeni para 100 kuruş) 20 çekim yapılıyor.

Tarama da 5 kuruş.

380 sayfa malzemem vardı. "95 TL" dediler. 

Eve geldim. Beşiktaş'ta bildiğim bir fotokopiciye telefon ettim. "Tarama 5 kuruş" dedi.

Benden (5 katı bedelle) 95 TL alan yere 3 mail atmış cevap alamamıştım...

Telefon ettim. "Gelin görüşelim" dediler. Kurumsal bir yer...

Bana 75 TL geri vermeleri lazımken baktım olmuyor. 

"Tüketici mahkemesine giderim, Ticaret Odası'na, Odalar Birliği'ne şikayet ederim" dedim. Üsteledim. Olmadı. Tekrar üsteledim. Ancak o zaman geri alabildim...

Paradan sıfırlar atılınca hesaplamalara bir türlü adapte olamamıştım. Yoksa baştan 25 kuruşu kabul etmeyip çekimi yaptırmazdım.

Ezberlemem gerekir:

1 TL=100 kuruş.

Yarısı 50 kuruş (Küçük şişe su parası)

0.5 kuruş. (İBB Otobüs bedeli 1.950 TL. 2 TL'ye tamamlamak için 0.5 kuruş eklemek gerekiyor. 50 kuruşun %10'u). 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder