3 Ocak 2014 Cuma

DİŞ SORUNU GİRDABI...

Diş sorunum için Fatih'te uzun yıllardır bu işi yapmakta olan hekimden fiyat aldım. (O fiyatı hatırlamıyorum. Bir daha gidip sormama gerekir).

Başakşehir'de bir diş merkezi, kanal tedavili diş için 250 TL teklif verdi. + 1 dolgu gerekiyormuş: 100 TL. Toplam 350 TL.  (+ Temizlik için 100 TL)

SSK'lı hastaları kabul eden bir diş hastanesi 24.12.2013 tarihinde 4 dolgu için 320 TL fiyat verdi. "Kanal tedavisi gerekebilir. O da + 200 TL" dedi. (4 dolgu 320 TL + 1 kaplama 135 TL  + 1 kanal 80 TL + 1 röntgen 20 TL). Toplam 555 TL.

Önce kanal tedavisi yaptılar. 115 TL aldılar. "Bu iş toplam kaça olur" dediğimde "535" cevabı verdiler.

3 Ocak'ta kanal tedavisi yapılan diş için gittim. Her ne işlem yaptılarsa 130 TL aldılar. "Toplam kaça olur" diye yine sordum. Bu sefer "635" dediler. "Tekrar hesap yapar mısınız" dedim. Bu sefer "745" dediler. Bu iş 1000 TL'ye doğru gidiyordu...

Bana 3.1.2014'te söyledikleri:

"5 dolgu: 5 x 80 TL: 400
Kanal üstü: 80
Kaplama: 135
Röntgen: 20"
------------------
645 TL.

Şimdi soruyorum: 


  • Benden ilk aldıkları 115 bu tablonun neresindeydi? Bana kanal tedavisi için 3.1.2014 tarihinde sorduğumda "80 TL" dediler...
  • 3 Ocak'ta aldıkları 130 bu tablonun neresindeydi?


Size öyle bir anlatıyorlar ki maalesef bir dedikleri bir diğerini tutmuyor.

Ben 55 yaşındayım. Azimliyim, mücadeleciyim, hakkımı arıyorum. Buna rağmen bir girdaba girdim, çıkamadım içinden...

Peki sade vatandaş ne yapsın? Yazık günah değil mi?

Bana verdikleri tedavi planı elimde.

12.5.2012 tarihinde bu hastanenin başka bir ilçedeki merkezinden 4 dolgu için "Yaklaşık 300 TL" teklifi almıştım. Diş taşı temizliğimi 100 TL'ye yapmışlardı. Sonrasında beni randevu vermek için aramaları gerektiği halde takip etmemişlerdi.

Yaşadığım ilçedeki diş merkezi "1 dolguya ihtiyaç var" derken hastanemiz "4 dolgu gerekir (4 x 80 TL: 320 TL)" diyordu...

4 dolguyu yaptırmama gerek yok olduğunu anladım (Zaten dolgulu dişlerime işlem yapmalarına gerek yok. 3.1.2014'te tekrar gittiğim diş merkezine 2. kez uzman görüşü). Demek ki, gerekmeyen dişe dolgu yapıp 4 x 80: 320 TL mi alacaklardı?

Ayrıca, 3.1.2004 tarihinde "Kaplama kaça olur" diye gittiğim diş merkezinde film çekildi. Uzman filme baktı "Kanal istenilen şekilde değil. Kökün ucuna kadar doldurmamışlar" demesin mi...

Önce bu hastanenin Halkla İlişkiler bölümüne mail göndereceğim. Sorunu çözemezsem doğrudan Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuracağım. Oradan da sonuç alamazsam mahkemeye...

SGK'lıyım diye gittim bu hastaneye. "Daha ucuz olur" diye düşünmüştüm. Tersi çıktı.

Savunmaları da hazır: "Diş merkezlerinde bir uzman diş sorununuz için bakar. Bizde ise kanal tedavisi için ayrı, dolgu için ayrı, kaplama için ayrı uzmanlar çalışır. Bize maliyeti bu bakımdan daha yüksek olur". 

Bilelim de...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder