31 Ocak 2014 Cuma

MİLLİ KÜTÜPHANE ONLİNE KÜTÜPHANE KATALOĞU YARDIM SAYFASI

Milli Kütüphane’nin online kitap kataloğu http://mksun.mkutup.gov.tr/F adresindedir.

Adresindedir.

Bu katalog son derece önemli.
Çok pratik, tamamen kullanıcıyı düşünerek yazılmış bir yardım (kılavuz) metni hazırlanmalıdır. G8 ülkelerinin milli kütüphanelerinin online kataloglarının yardım sayfalarına da bakılmalıdır.
Ben 33 yıldır kaynakça yapıyorum. Buna rağmen el yordamıyla ihtiyacıma yönelik bir yöntemi ancak keşfettim.

Yardım metninde bu yöntem yazmıyordu.

Konu şu:

Bir kere mevcut yardım metninde Dewey numarası ile nasıl arama yapacağı yazmıyordu.

http://mksun.mkutup.gov.tr/F sayfasında solda aranacak alan kısmında yazılı olanlardan birisi de; DEWEY Numarasında.

İşte burada 020 yazdım az kayıt geldi (Sadece 020 geldi). Tesadüfen geçmişten hafızamda kalmış 020? Yazıp aradım. Bütün 020 ile başlayan kodlarda toplanan yayınlar geldi.

Milli Kütüphane online katalog sayfasında bütün Dewey kodlarının karşılıkların (açıklamalarını, açılımlarını) içeren bir sayfa olmalı. Burada kullanıcı arama yapabilmeli. Mesela turizm yayınları hangi Dewey kodlarında toplanmıştır sorusunun karşılığını bulmak için arama kutusuna turizm yazdığında ilgili Dewey kodları listelenmeli.

YARDIM sayfası bol örnekli olmalı.

YARDIM için muhakkak bir video hazırlanmalı.

Şimdiki yardım sayfasının ihtiyaca cevap vermek açısından çok eksiği olduğunu düşünüyorum.


YARDIM sayfası için yazılacak çok öneri bulunabilir. Şimdilik bu kadar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder